Omschrijving
Wat wij doen:
Novens VVE Beheer is een jonge organisatie met een brede kennis van zaken betreffende Verenigingen van Eigenaren van bedrijfsverzamelgebouwen en appartementencomplexen.
Wij nemen het administratief en technisch beheer van de Vereniging van Eigenaren over, veelal vanaf de oprichting, en daarmee ook eventuele zorgen, welke ontstaan door onvoldoende kennis, tijdgebrek of angst voor aansprakelijkheid.
Onze dienstverlening onderscheidt zich ten opzichte van de andere kantoren in ons vakgebied door een frisse en doordachte manier van werken, niet geremd door enige afhankelijkheid ten opzichte van projectontwikkelaars of invloeden van binnenuit de vereniging. Een persoonlijke, klantvriendelijke, doelgerichte en professionele aanpak zijn sleutelwoorden in de werkwijze van ons kantoor, rekening houdend met eenieders individuele rechten binnen het complex.
Toegankelijkheid en betrokkenheid tussen verenigingsbesturen en onze medewerkers is een vereiste. Het bijwonen en informeren van bestuurs - en ledenvergaderingen achten wij van groot belang. Echter ook buiten deze vergaderingen dient een transparante communicatie naar de individuele leden aanwezig te zijn. Door de kleinschaligheid van ons kantoor zijn de lijntjes kort en handelen wij in een kort tijdsbestek zaken af. Deze communicatie beperkt zich niet tot binnen de vereniging. Ook afspraken met leveranciers, onderhoudsbedrijven, makelaars, notarissen etcetera worden juist en tijdig nagekomen.
Een appartement(en)gebouw met een goede, actieve Vereniging van Eigenaren is op de lange termijn beter onderhouden met voldoende reserves in kas. Dit komt de waarde en verkoopbaarheid van uw appartement zeer ten goede en het verhoogt uw woongenot.
Onze diensten:
- Jaarlijkse begroting
- Berekening servicebijdrage
- Incasso en betaling
- Beheer bankrekeningen
- Grootboekadministratie
- Achterstanden
- Aanmanen
- Jaarrekening
- Voorbereiden vergaderingen
- Uitvoeren vergaderbesluiten
- Ledenadministratie
- Verkiezingen
- Schade-afhandelingen
- Klein onderhoud, groot onderhoud en storingsdienst
- Interne communicatie, externe communicatie
- Opzet en beheer eigen website
- Nieuwsbrief op website
- Evt. omzetting naar hard-copy
Service:
Achterstanden, aanmanen, Administratieve ondersteuning, Advieswerkzaamheden, Analyse van resultaatontwikkeling, Automatisering van administratie, Bedrijfseconomische advisering, Bedrijfsopvolging, Begrotingen / prognoses opstellen, Beheer bankrekeningen, Berekening servicebijdrage, Bezwaar- en beroepsprocedures, Budgettering en kostprijssystemen, Estateplanning , Financiële administratie, Fiscale dienstverlening, Grootboekadministratie, Incasso en betaling, Inkomstenbelasting verzorgen, Interne communicatie, externe communicatie, Ledenadministratie, Loonbelasting verzorgen, Nieuwsbrief op eigen website, Omzetbelasting verzorgen, Onderhandelen met de Belastingdienst, Online boekhouding, Opzet en beheer eigen website, Personeelsadministratie, Salarisadministratie / loonadministratie, Schade-afhandeling, Startersbegeleiding, Tussentijdse rapportages / analyses opstellen, Uitvoeren vergaderbesluiten, Vennootschapsbelasting verzorgen, Verkiezingen, Vermogensadvies, Verzorgen van accountantsverklaring, Voorbereiden vergaderingen
Doelgroep:
Gemeentes, woningcorporaties, zakelijke eigenaren, aannemers, Projectontwikkelaars, particulieren en verenigingsbesturen, Vereniging van Eigenaren
Aangesloten bij / Certificering:
Auxilium, Extendum, NOVAK